Första natten med Charlie

Gårdagen var verkligen kaos men idag var det nya tag. Vi fick tillslut vettiga förklaringar och ett par rejäla ursäkter och det känns bra. 

Charlie är utskriven från akutsalen och bor nu på heltid hos oss på familjerummet. Det är en omställning men vi njuter av att ha henne nära. Hon övervakas fortfarande och tappar hon puls eller syreupptagning så kommer det sköterskor och barnmorskor springande. 
Jag tog premiärnatten och var uppe var tredje timme för att mata. Jag är väldigt glad över att Charlie är ett tyst och snällt barn (än så länge...) så det går väldigt lugnt och fint, men jag ska väl inte påstå att jag är i min bästa form där vid halv tre på natten. I natt delar vi upp det. Rasmus tar 23.30 och 02.30 och jag tar 05.30 och 08.30, så får vi sova lite i skift. 

Jag har varit ute i verkligheten idag. Lämnade nycklarna till gamla lägenheten och det känns befriande att aldrig behöva åka dit igen. I morgon ska vi kriga med försäkringskassan igen och betala räkningar. Inte så mycket ös med andra ord. Men tiden går i alla fall och det är det som räknas. 

/S 

Kommentera här: