Mellan hägg och syren

I morse stod det på Facebook att det snöade. Jag kunde inte bry mig mindre. Hade faktiskt inte lämnat rummet på två dagar annat än för att gå ut till köket. Det blir lätt så. Jag fastnar i bubblan och varken orkar eller vill ta mig ut. Men idag blev det en kort sväng ändå. Välbehövligt. Moster  Malin kom på besök och jag passade på att gå med henne ut när hon åkte hem. Det var kallt men fint och luktade hägg, det bästa som finns. Bakom sjukhuset finns en liten sjö och vatten gör mig lugn så jag gick dit. Satt en stund på en brygga och dinglade med benen. Lyssnade på fåglarna. Det var fint. Harmoniskt. En sån där stund man kan luta sig tillbaka på när det är tufft. Hur som helst såg jag ingen snö, bara frisk och ljuvlig vår. Med sommaren kanske vi får åka hem. 

/S




Kommentera här: